czwartek, 29 marca 2012

Wiosna zaczyna się fontannami.

Po zimowej przerwie we Wrocławiu znów działają fontanny. Tak wyglądała fontanna w Parku Staromiejskim zeszłego lata.





Fontanna

Fontanna jest lilią wodną, 
Kwitnącą a bezpłodną, 
Z przezrocza swego kwiatu 
Nie wyda aromatu. 

Fontanna jest skrzydłem szklanym, 
Do miejsca przywiązanym. 
Choć za wiatrem się chyla, 
Nie dogoni motyla. 

Fontanna, lilia, skrzydło: 
Mamidło -- niemamidło. 
Tęczowa rozpylina 
W trójcy swojej jedyna.

Leopold Staff

10 komentarzy:

  1. wspaniałe, a już myślałam, że ta zieleń to teraźniejsza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już prawie, prawie, taka zieleń u nas już coraz bliżej :-)

      Usuń
  2. Bardzo lubię fontanny :-) Ta jest piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta fontanna jest naprawdę wyjątkowa, jak i cały Park Staromiejski, choć niewielki, ma swój urok.

      Usuń
  3. uwielbiam fontanny :) szczególnie w upalne dni... :) cudownie usiąść przy niej, żeby delikatnie muskała nas kropelkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również je uwielbiam :-) Na szczęście we Wrocławiu fontann nie brakuje. W upalne dni pluskają się w nich dzieciaki ;-)

      Usuń
  4. Masz racje, fontanny, tak jak jaskółki są oznaką wiosny.
    Bradzo mi się podobają słowa Staffa "tęczowa rozpylina", tak będe teraz nazywać fontanny!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że Staff to pięknie nazwał ;-)
      Lubię fontanny, przy nich kiedyś umawiałam się na randki ;-)

      Usuń
  5. Ja mam wrażenie, coraz bardziej ugruntowane, że Wrocław leży w innej strefie klimatycznej, takiej prawie śródziemnomorskiej ;)
    Fontanny, wiosna. I jaki wiersz przepiękny, wodopłynny, kroplisty, promienny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ado, ta zieleń z zeszłego lata. Ale fontanny już rzeczywiście we Wrocławiu działają i ochłodzenie raczej im nie szkodzi.
      Mam jednak wrażenie, że w tym roku moje miasto rzeczywiście pozostaje długo taką wiosenną wyspą, bo wszyscy się dziwią, że to już ;-)
      Uściski :-)

      Usuń

Dziękuję za komentarz :-))